Stockholm:08-574 00 200Göteborg:031- 96 10 70
The Finance Family AB

Redovisningsansvarig till centrala Stockholm

Publiceringsdatum
2025-02-11
Företag
The Finance Family AB
Ort
Stockholm
Anställningsgrad
Heltid, Tillsvidare
Sektor
Ekonomi / Finans, Redovisningsekonom
Sista ansökningsdag
2025-03-13
Ansök här Tipsa en kompis

Vill du bli kontaktad innan du ansöker?

Berätta mer

Vi söker nu till vår kunds ekonomiavdelning en redovisningsansvarig med tillträde under februari. Du kommer i rollen  att ansvara för redovisningen i Sverige, Danmark och Norge samt samordning gentemot ekonomer i övriga koncernen.

Till din hjälp kommer du att ha två ekonomiassistenter som du arbetsleder i det dagliga arbetet och du rapporterar själv till koncernens CFO. 

Du har möjlighet att påverka och effektivisera ekonomifunktionen och kommer själv att få utvecklas med nya arbetsuppgifter. 

Kunden är öppna för anställning, eller att  du börjar i konsultform för att sedan övergå i anställning om båda parter vill det. 

Ansvar och arbetsuppgifter:
•    Ansvara för att all redovisning och huvudbok i Sverige och i de danska och norska filialerna är korrekt och kvalitetssäkrad. 
•  Ansvaret inkluderar redovisningsrutiner och tidplaner för månads- och årsbokslut. Inkluderar även ansvar för koncernens kontoplan och annan redovisningsnära masterdata.
•    Arbetsledning av de ekonomiassistenter som sköter AR, AP, utlägg och bankavstämningar. (CFO har personalansvaret)
•    Löpande redovisning, betalningar, kontoavstämningar, intercompany, etc
•    Månads- och årsbokslut
•    Momsdeklarationer, inkomstdeklarationer och alla andra skattefrågor i både Sverige, Danmark och Norge
•    Cash management tillsammans med CFO
•    Årsredovisningar (K3)
•    Löpande kontakter med kollegor i UK och Finland samt med verksamheten och myndigheter

Erfarenheter och egenskaper:
•    Relevant ekonomiutbildning
•    Flera års relevant erfarenhet av redovisning
•    Någon erfarenhet av operativ arbetsledning, alternativt mycket god fallenhet för att kunna kliva in i den rollen
•    Erfarenhet av att arbeta i medelstora ERP-system är ett krav. Att ha arbetat i Business central är en fördel. 
•    Mycket god användare av Excel
•    Drivkraftig och proaktiv
•    Effektiv och noggrann, med förmåga att göra avvägningar mellan rimligt och noggrant 
•    Ledaregenskaper. Kan motivera och peppa andra

 

Varmt välkommen med din ansökan – du är efterlängtad! 

Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta någon av oss:

Patrik Kvarnlind, 0738-581010, [email protected] 

Maria Dahl, 072-039 38 40, [email protected]

 

 

 

 

Vill du komma i kontakt med oss?

Vi tar gärna ett samtal eller varför inte en kaffe. Fyll i dina uppgifter så tar vi kontakt med dig.